zde se nacházíte:
Úvod > Články

Blokujte nástroje vzdáleného přístupu z vaší banky pomocí F-Secure

23.12.2022 | F-secure

Nástroje pro vzdálený přístup (tedy software pro vzdálenou plochu) umožňují vzdálené spuštění počítače nebo softwaru na něm. Tato funkce byla vytvořena pro usnadnění administrace a technické podpory. A mnoho společností tyto nástroje stále používá.

Zločinci však používají škodlivý software s podobnými funkcemi. Tyto trojské koně pro vzdálený přístup (známé jako RAT) jsou výkonnými nástroji pro získání přístupu k osobním informacím a udržování vzdáleného přístupu k našim zařízením.

  • Zde je několik příkladů toho, co mohou zločinci dělat s nástroji pro vzdálený přístup:
  • Zaznamenají si stisknuté klávesy, abys získali vaše hesla a přihlašovací údaje
  • Pořizují snímky obrazovky, sbírají historii prohlížeče a další data
  • Odstraňují soubory a mění nastavení
  • Stahují a instalují další malware, který může dále narušovat vaše soukromí

 

Přimějí vás k instalaci nástrojů pro vzdálený přístup

Zločinci šíří trojské koně pro vzdálený přístup jako nevyžádané e-mailové přílohy, skryté za odkazy nebo jako trojské viry v rámci stahovatelných souborů a torrentů. Ale protože vás antivirový software chrání před malwarem, jako je RAT, zločinci vás někdy musí oklamat, abyste si nainstalovali jejich nástroje navzdory varování.

Ale jak již bylo řečeno, ne všechny nástroje pro vzdálený přístup jsou malware. Protože nespouštějí žádná varování, legitimní nástroje pro vzdálený přístup, jako je AnyDesk nebo TeamViewer, jsou pro zločince velmi užitečné. Zejména těm, kteří se snaží získat přímý přístup k vašemu bankovnímu účtu. Mohou vám zavolat přímo na telefon a požádat vás o stažení nástroje pro vzdálený přístup, který technicky není malware.

K tomu, abyste si nainstalovali nástroj pro vzdálený přístup, předstírají, že jsou pracovníci helpdesku. Jinými slovy, podvádění a manipulují s vámi. Podvodné helpdesky se také označují jako vishing, pocházející ze slov „voice-hlas“ a „phishing“.

 

Podvod prostřednictvím helpdesku často probíhá takto

  • Zavolá vám někdo, kdo tvrdí, že je z vaší banky nebo jiné důvěryhodné strany.
  • Říkají vám, že je problém s vaším účtem. Došlo například k neautorizovanému převodu peněz. V zásadě může být kontext jakýkoli. Chtějí jen, abyste si otevřeli svou online banku.
  • Mohou pak přenést hovor na nějakého údajného nadřízeného nebo technickou podporu, aby se problém zdál vážnější.
  • Podvodník vás požádá o instalaci nástroje pro vzdálený přístup, aby mohl problém vyřešit. V tomto okamžiku vás váš antivirus může varovat před jeho instalací, ale podvodníci vás přesvědčí, že jde o falešný poplach.
  • S tímto nástrojem pro vzdálený přístup podvodník vypadá, že ve vaší online bance skutečně existuje nějaký problém. Mohou zobrazovat podvržené stránky bank a okna nebo měnit to, co vám zobrazuje váš počítač nebo prohlížeč.
  • Nakonec vás požádají o vyřešení problému, kvůli kterému vás kontaktovali, a to převodem peněz na nějaký účet.

 

Ochrana F-Secure Banking odhaluje „helpdeskové podvodníky“

Věděli jste, že ochrana F-Secure Banking pro Windows brání zločincům v používání nejběžnějších nástrojů pro vzdálený přístup k zobrazení toho, co děláte ve své online bance? Když používáte online banku, bankovní ochrana brání nástrojům ve sledování toho, co tam děláte. Také vám zobrazí varování, že se vás někdo možná pokouší podvést.

F-Secure SAFE vás samozřejmě také varuje, pokud se chystáte nainstalovat trojského koně pro vzdálený přístup. Bankovní ochrana je součástí bezpečnostního balíčku F-Secure SAFE a F-Secure TOTAL.